måndag 30 november 2009

The Simpsons Maraton på TV6





Julen är räddad.
Trots hot om överdos av Anna Anka och 100 år gammal Kalle Anka är julen räddad av världens bästa familj.

TV6 ska ha Simpsons Maraton under Annandagen.

20 ska visas och det ryktas om Simpsons The Movie.
Fast nu är det dags att rösta fram de bästa 20 avsnitten.

Jag har precis gjort det och av alla avsnitt så kan jag rekommendera just alla, men de viktigaste två är:

* Stark Raving Dad Säsong 2 Ep. 4
Michael Jackson ger rösten åt en mentalpatient (!)
Lyssna på låten på slutet. WOW!!

* Homer Goes To Collage Säsong 5 Ep. 3
Spider Pig syns för första gången!

Klicka här för att rösta fram de bästa avsnitten



Mupparna hyllar Freddie

Mupparna har gjort det igen.

Jag vet! Jag har skrivit om Muppar tidigare.

Men de har gjort någonting som var nästan otänkbart, bara för några år sedan.

Att göra en parodi på Bohemian Rhapsody har många gjort innan. Minns ni Waynes World?

Men detta känns inte som parodi utan snarare en kraftig hyllning till Queen.

Århundradets barnprogram hyllar århundradets låt.

Kan det bli bättre?

Allt är dock inte någon slump att låten kommer just nu.
Syften med Mupparnas hyllning är att i dagarna är det precis 18 år sedan Freddie Mercury dog i AIDS.

Med tanke på att det är trots allt figurer från ett barnprogram som sjunger har visa textrader tagits bort.
Texten Mama, just killed a man/ Put a gun against his head/ Pulled my trigger/ Now he's dead byts ut mot Animal som sjunger till sin mamma.

Resultatet blir nästan lika bra som originalet.


Se själv

fredag 27 november 2009

Rolig sökning bland tidningar




Denna nyhet gäller endast de som bor i Östergötland, men kan vara rolig för er alla andra också.

Har man ett bibliotekskort kan man numera söka gratis bland hundratals tidningar.
Det roliga är att det går att söka artiklar så långt i tiden som 1945!

Precis som alla andra, det första jag sökte var mitt egen namn. (Alla som säger att de aldrig har googlat sitt namn ljuger)

Jag fick en träff från 1998 och en artikel i Göteborgs Posten. Den handlar om konstiga mail jag fick från en journalist på Aftonbladet där hon kallade mig för kapitalistsvin.

Faktum är att jag har helt och hållet glömt bort händelsen, som då fick ganska stor uppmärksamhet.

Det går förstås att söka efter andra saker också. Fast det är inte lika roligt. hi hi hi

Mediearkivet

torsdag 26 november 2009

Teliapappa som Forrest Gump

Jag tillhör den stora skaran av svenska befolkningen som inte har mycket för Teliapappan.

Han är konstig, flummig och pinsam.

Nu har även folk bakom Telia-reklamen insett detta och den senaste reklamen jämför pappan med Forrest Gump.

Trots lägre IQ så är Forrest mycket charmigare...

Jämför själv




onsdag 25 november 2009

Varför är bioreklam bättre än TV-reklam?




Jag har länge tänkt på en sak.

När jag går på bio så är inte bara filmupplevelsen bättre, men även reklamfilmerna snyggare och mer intressanta.

Varför är det så?

Vi har sett samma reklamfilm hemma tusen gånger, men när den sänds på bio klappar hjärtat lite snabbare.

Kanske beror det på att på bio finns sällan någon annat att koncentrera sig än det som finns på duken eller att vi inte kan zappa till annan kanal.

Jag tror att det beror nog på att vi vet att snart ska vi se en film vi betalat för.
Inte har nån betalat 100 spänn på att se en massa reklam.

Det är samma känsla som när vi ska flyga för första gången. Lite mer pirrigt och allt känns lite.... roligare.


tisdag 24 november 2009

Testat Voddler idag





Har testat Voddler idag. Har fått invite från Bredbandsbolaget för flera veckor sedan, men har inte riktigt haft tid att testa tjänsten.

Första intrycket är ganska måttligt. Det saknas nya filmer och inställningar är ganska trygga att kontrollera. Men eftersom allt detta kostar inget har jag heller inga stora förväntningar.

Både SF:s och Telias liknande tjänster kostar mer pengar än att hyra i en vanlig video-butik. Och de har nya filmer.
Voddler är dock bättre genom sin entusiasm. På deras hemsida och hur programmet är uppbyggd syns tydligt att teamet skapade ett program för folket.

När allt är installerad och man har loggat in tar det ca 30 sek innan jag kan se min första film.
Även reklam ser bättre ut än i tv.

Jag hoppas att Voddler snart ska kunna visa även nyare filmer. Annars kommer folk inte vilja vänta utan skaffar filmerna på annat sätt.
Tänk er om Spotify skulle vänta flera månader på att lägga nya låtar i sin tjänst.

Med tanke på att Voddler har även äldre filmer är tjänsten prefekt för en filmentusiast som mig.

Hoppas att Voddler blir bara bättre och bättre.


måndag 23 november 2009

Årtiondets viktigaste serier... snart här



Snart är det dags att summera 00-talet.

Just nu jobbar jag med att sammanställa en komplett lista över 125 av årtiondets viktigaste, bästa och mest diskuterade serier. Både svenska och utländska.

Under december ska listan vara uppe på bloggen.

Kommentera gärna om ni inte vill att jag glömmer nån serie.

Vi älskar att dö.... på bio



2012 har spelat in över 300 miljoner dollar på ca 10 dagar.

Att 2012 skulle bli en succé på bio förvånar inte någon. Knappast regissören, Roland Emmerich.

Han vet att vi älskar se varandra dö i massor.

Han gav oss försmak för sin massdöd-fetish redan 1996 med Independence Day.



Tanken är enkel. Låt en massa anonyma människor dö och följ istället de goda hjältarna som ska rädda oss från, naturen, utomjordingar eller maskiner.

Det sistnämnda såg vi i Matrix och krävde inte bara en utan två uppföljare.




Varför blir vi så fascinerande över att se massor av folk dö på bio?

Kanske är det så att vi vill fly från det vardagliga, men vill inte se saker vi drömmer om utan se saker vi inte vill uppleva. Tänk bara på att se en massa människor duka under blir succé och vi gillar det, men så fort vi ser en dokumentär om tsunamikatastrofen mår vi illa.



Men när vi såg Twister för 15 år sedan mådde vi så bra efteråt eftersom i Sverige blåser det bara lite och vi har SMHI.



Vi vill inte titta på program om framgångsrika företagare på TV8 utan hellre ser Lyxfällan på grannkanalen och säger till oss själva hur bra vi har det med vår privatekonomi.

Själv tittar jag på både ock för att se kontrasten till vardagen... men då och då gillar jag att gå på bio för att se folk dö.

Jag är ju människa, eller hur?

lördag 21 november 2009

Fiasko för Pradise Hotel



Det verkar så att det är inte bara jag som tycker att skit-Tv är på väg ut från rutan och hör till det förgångna.

Tittar man på tittarsiffror så har Paradise Hotel blivit ett fiasko för TV6.

Mer än 240 tusen tittare såg premiären för showen för att öka dagen efter till 280 tusen.
Under veckan har dock tittare flytt Paradise Hotel som katten från hunden. Som lägst hade programmet 180 tusen tittare. Det innebär ett bortfall på ca 25%. Siffran minskar för varje dag som går.

Hoppas att TV6 inser snart att det finns bättre sätt att satsa pengar på än ett gäng mediekåta ungdomar som pratar skit om varandra.




Paradise Hotel - Snart borta från rutan.

fredag 20 november 2009

Viva la Ga Ga Viva La Revolution

Årets video är här.

Efter nästan ett decennium av halvbra musikvideor har årets video allt vad en tittare ska ha:
* Brudar
* Hunkar
* Eld
* Diamanter
* Vilda Djur
... och ovanligt bra låt.

Det är också regel än undantag att det krävs en exhibitionist till att göra de bästa musikvideor. Förr var det Madonna som stod för detta, men nu har tronen tagits över av Lady Ga Ga. (tjejen som gav glasögonormen en ny innebörd)

Så bra video har jag inte sett sedan Madonnas Ray of light eller Rihannas Umbrella.


Låter fastnar direkt utan att man behöver lyssna femton gånger för att gilla. Till skillnad från Poker Face.

Det är bara synd att hennes nya skiva har bara åtta låtar.

Är alla lika bra som Bad Romance så spelar antalet ingen roll.






Viva La Ga Ga

IKEA har tappat stinget




Minns ni IKEAS reklam för madrasser med nakna stjärtar som syntes i tunnelbanan för ca 10 år sen?

Då var IKEA ett företag som VÅGADE göra reklam med stake (bokstavligen).

Företaget är känd, eller var känd, för att skapa rubriken med deras reklam. Det mesta ledde till ökade försäljning och ännu starkare varumärke.

Men på sista tiden hände nåt.
Ledningen för IKEA har blivit mer återhållsam och vill inte längre sticka ut.

Först så kritiserar de IKEA i Storbritannien för deras reklam med prostituerade och nu har de riktat kritiken mot IKEA i Ryssland för deras bilder med självmordsoffer.





Nu på 2000 talet måste man skapar reklam som sticker ut annars ser inte allmänheten den. Det är så enkelt.

Det är dags för IKEA att åter vara ledande i sina idéer om hur reklamen ska göras.
De ska bana vägen för andra och inte vara med längst bort i tåget.

Jag kommer ihåg de stora rubrikerna när IKEA i USA för första gången visade gay-par som handlar på IKEA. Homosexualitet på TV fanns bara inte innan dess.
Numera är detta normalt...



... Låt oss få se mer vågat från Älmhult och inte bara en tråkig Gösta som skruvar ihåg hyllan Billy.

torsdag 19 november 2009

Vill du köpa ett filmbolag

Ett av Hollywoods äldsta filmbolag är till salu.

MGM, som bland annat äger rättigheter till James Bond, ska säljas snart.

Bolaget har dock inte gjort så många filmer på sista tiden.
2009 släppte de endast en film, Fame, som gick sisådär bra.

Så har du lite pengar över så varför inte slå till.
Tänk bara på att MGM gjorde en förlust, förra året, på ca 25 miljarder kronor så det blir inte billigt för den nye ägaren.



Gammalt lejon och fattig agent söker ny ägare.

Bästa reklamfilmen just nu

Det görs mycket reklam just nu.

Lågkonjunkturen har passerat och fler företag satsar på nya kampanjer för att locka nya kunder.

Att skapa en genomslagskraftig reklamfilm är dock inte lätt.

Toshiba har lyckas med att inte bara göra en spännande film utan kanske den bästa reklamfilmen denna höst/vinter.

Att en gammal stol kan vara så fängslande gör att jag blir tårögd.

onsdag 18 november 2009

Nazister och journalister

Det finns ett grundläggande fel med nazisterna i Sverige.
De tror att journalisterna inte kan göra sitt jobb och inte kan ha objektiv värdering i sitt arbete.
De tror också att ALLA journalister är emot dem och dessutom vinklar sina artiklar sina artiklar för att skapa opinion emot nazisterna.

På sista tiden har Folkfronten försökt städa sitt namn genom att göra sig rumsrena. Precis som Sverigedemokraterna gjorde förr några år sedan. Men på en punkt har fortfarande inte förbättrat sig och det är kontakten med journalister.

Istället för att låta sig höras av medier stänger de in sig i sina källarlokaler och planerar hur de ska vinna nästa val.

Det svåra för oss journalister blir då att vi vill granska nazister och känner en plikt gentemot allmänheten att göra det. Eftersom vi inte kan få tag på nazister som är högt uppsatta inom Folkfronten blir vi tvungna att prata med människor som jobbar EMOT nazister, exempelvis Expo eller andra antirasister.

Artiklar vi producerar blir då ännu mer vinklade och nazisterna blir ännu mer sura på all media och hur bild av de framställs.

Folkfronten har satt hela journalistkåren i moment 22. Ju mer vi vill prata med nazister desto oftare får vi korgen och de måste vi vända oss till antirasister. Ju mer vi frågar antirasister om Folkfronten desto oftare vägrar nazister prata med oss.

Vi får inte ge upp. Vi måste fortsätta granska Folkfronten precis som vi granskar alla andra partier. De, precis som alla andra partier, vill styra detta land. Det är ju därför de ställer upp i nästa års val.
De som styr eller vill styra MÅSTE granskas

En sak som Folkfronten ofta påpekar i sina förklaringar varför de inte vill prata med media är att journalister inte kan bli objektiva.

De verkar inte förstå att de professionella journalister kan hålla sina åsikter borta från sitt arbete.

Nu senast har Daniel Cannervik från Extra Östergötland hamnat i blåsväder med nazisterna.
Ledaren för Folkfronten, Jonas Andersson, vill inte bli intervjuad av Cannervik eftersom denne har skrivit på sin privata blogg om vad han tycker om Folkfronten.

Andersson vet inte, eller inte vill veta, att Cannervik kan göra sitt jobb trots sin privata övertygelse.

Jag förstår dock inte varför Cannervik inte låter någon annan intervjua Andersson.
Extra Östergötland må vara en liten tidning, men de är mer än en journalist som jobbar där.

Jag själv hatar nazister, men vägrar låta mina åsikter påverka mig i mitt journalistiska arbete. Jag skulle inte kunna kalla mig professionell.

Folkfronten bör tänka igenom vilken bild de visar allmänheten när de vägrar bli intervjuade.

Allmänheten är inte dum som Folkfronten tror. Alla vi i detta land avgör vilka vi ska tro på...

... Bara vi ser att båda sidor kommer till tals.


tisdag 17 november 2009

Världens roligaste spam





Kineserna är annorlunda folk.

Många är dem och åren av avskildhet satte sina spår i hur det kinesiska folket ser på mail i allmänhet och spam i synnerhet.

Alla, som i huvud taget haft en mailadress vet vilken plåga spamen är. Själv ägnar jag minst en kvart varje morgon på att rensa mailen från spam.

På sista tiden märkte jag att jag började få ovanligt många mail från Kina. Det kinesiska spamet handlar dock inte om penisförlängare, lottovinster eller billig Viagra.

Nej, kineserna vill marknadsföra sina nätbutiker. Det handlar i allt från kläder till resor, men de mailen jag får handlar oftast om elektronikbutiker.

Tidigare hade kineserna skickat mailen på engelska, men efter sommaren har antalet kinesiskt spam på svenska ökat.

Jag, liksom de flesta av jordens befolkning, läser inte spam utan trycker snabbt på delite-knappen.

Förra veckan läste jag, trots allt ett mail som jag tyckte verkade konstigt. Och jag ångrar ingenting.
Kineserna tror tydligen att vi har mer engelska ord i det svenska språket än vi själva vet om.

Det var det kanske roligaste mailet jag läst på länge. Eftersom det inte var tanken att det skulle vara ett roligt mail blir resultatet ännu mer hillarious.

Ännu en gång visar detta på att användningen av översättarprogram är ingenting att rekommendera.

Här är mailet i sin helhet:

Hej! Friend!
Jag hitta en ny online-butik som ligger i Peking på China. They huvudsakligen säljer elektriska produkter, är priset lägre än marknaden för stronge competition. At tillfället fraktkostnaden för snus är gratis under kampanjperioden tid, och det kommer att bli en rabatt om du köper mer än två goods. The servicen är också bra too. Please ta en titt på denna hemsida så kanske du hittar något du like.

måndag 16 november 2009

Överraskning från radiotjänsten

Radiotjänsten har under sista tiden gjort en massa reklamfilmer med bilder på olika människor i detta land.

Nu tar de ännu ett steg framåt genom att låta vem som helst vara med i huvudrollen.

Idéen är rolig. Genom att använda sig av de nyfikna svenskarna låter man visa en lång reklamfilm utan att betala SVT för sändningstid.

Oavsett vad man tycker om att betala tv-licensen så är reklamfilmen ganska fiffig med tanke på vem är det som är med. hi hi hi

Här är filmen

Alla dessa spin-offs

Förra veckan har det första avsnitten av NCIS Los Angeles premiär på TV3.

Ännu en spin-off från en annan serie.

Idag undrar jag hur mycket spin-offs klarar vi av.

Att populära serier får en eller flera spin-off är numera regel än undantag.
Idéen är enklare än man kan tro: Varför skapa en ny serie när man kan pressa ännu mer ur en redan existerande?
Faktum är att detta fungerar. Folk känner igen serien och man behöver inte bygga nya publik för att fånga tittarna.
Det skulle ta mycket längre tid för folk bakom NCIS att nå ny publik om man inte hade ”NCIS” i namnet på den nya serien.


Det började på 90-talet när Law & Order fick spin-offs. Numera finns inte mindre än fem olika Law & Order och desutom en film. I våras startade Law & order UK och det pratas redan om Law & Order Australia.

Även Baywatch hade en spin-off. Är det någon som minns ”Baywatch Nights”?

Kungen av spin-offs idag är självklart CSI. Men även här så räcker det inte med Miami, Las Vegas och New York. Enligt vissa källor så pågår diskussioner om att starta inte mindre än fyra CSI till: Los Angeles, Seattle, Chicago och Atlanta. Alla med egna grupper av kriminaltekniker och säregna fall.


Snart kommer väl varje större stad i USA att ha en egen CSI-serie….

Frågan är om vi klarar av sju CSI eller om serien äter upp sig själv.

Visst skulle det vara kul att se CSI-folk springa i skogen utanför Seattle men enough is enough.



CSI - Snart i en stad nära dig

fredag 13 november 2009

Alice i Underlandet

Kan knappt vänta till mars 2010








Sesame Street




Förra veckan firade Seasme Street 40 år.

Jubileet som tyvärr inte uppmärksammades i Sverige.
Anledningen är tyvärr, att programmet inte längre sänds i Sverige.

Detta är verkligen synd.
Miljontals barn runt om i världen (mig inkluderat) har sagt sina första engelska ord sittande framför tv:n när Big Bird, Kakmostret, Kermit, Ernie eller Bert berättade sina moraliskt-korrekta historier.

I USA, däremot, är programmet enormt. Varje lördag följer mer än hälften av alla barn mellan 2 till 10 år programmet.
Artister slås om att vara gäster i programmet och sponsorer trängs i reklampauser. Att sända reklam under showen kan kosta lika mycket som under Oscars-galan.

Det finns någonting globalt med showen.
Alla barn runt om i världen känner igen sig och att samtidigt kan lära sig språket är bara genialt.
Alla barn har någon gång sett en fågel eller velat leka boll med en björn.

Det var med hjälp av Sesame Street som E.T. lärde sig sina berömda ord: "Phone home".
(Steven Spielberg inspirerades, för övrigt, av Mupparna här han fick idéen till Gremlins)

Att mannen bakom programmet, Jim Henson, är död sedan 20 år har inte hindrat gänget bakom Sesame Street att fortsätta.

I det speciella programmet förra veckan var gästen inte mindre än USAs First Lady, Michelle Obama.
Som vanligt kunde inte Kakmostret låta bli att reta säkerhetsvakter genom att kasta gammalt skräp på dem.

Även Google har tänkt på showen och skapat ett antal inspirerande versioner av sin logga som hyllning till Sesame Street.



Min dröm är att åter se Big Bird i svensk TV.

Kanske skulle våra nya invandrare lära sig språket snabbare.

Kermit och Big Bird slår bättre än kallt klassrum på SFI.







Michelle Obama är hon i mitten med gröna kläder (Obs! Inte salladen, alltså)

Miffon slår tillbaka



Allt började med "Napoleon Dynamite".

Få kunde ana att några år senare skulle hela Sverige älska utvecklingsstörda.
Fler och fler "vanliga" Svensson upptäcker att deras fördomar att bara för att man inte så mycket IQ så klarar man inte sig själv i livet.

Många tror att Forrest Gump var en fantasi som ALDRIG skulle kunna inträffa.

De som tror så är samma människor som hatar barn i Vellinge och vill inte se andra ungdomar från krigsländer nära sina hem.

Nu senast har ICA-Jerry skapat en debatt om det är rätt eller fel att visa utvecklingsstörda på TV.

Jag frågar bara: Why the hell not?

Bara för att människor inte syns på TV innebär inte att de inte finns. Alla har rätt till att visa sina liv om de vill. Det finns redan mängder med bloggar av och om utvecklingsstörda så varför inte visa dessa människor på TV.

I söndags sände SR P4 sitt nya program Miffo-Radio. Ett helt program om och av utvecklingsstörda reportrar.

Hela landet älskade "En annan del av Köping" så varför inte älska Miffo.Radio?

Miffo is the new sexy

Jag skulle kunna tänka mig att se fler program om människor med utvecklingsstörning. Det skadar inte mig. De som störs av detta är rasistiska hockey-fruar från Vellinge som inte ser världen utanför sin trädgård.

Nu ska jag lyssna på Miffo-Radio igen för att må bättre denna fredag den 13:e



Heja Jerry

torsdag 12 november 2009

Hur rolig är Jimmie Åkesson?

TV4 har stoppad Jimmie Åkesson från att bli roastad i "Parlamentet".
Enligt kanalen så är beslutet endast baserad på vad som är roligt eller inte.

Helt rätt, tycker jag.

Jimmie Åkesson och Sverigedemokraterna är inte roliga för fem öre.
En sorglig blandning av folk med farliga åsikter och fd barn som mobbades i skolan.

Visst skulle det kännas kul att se stakars Jimmie som litet barn bli grillad av proffskomiker, men vad erfarenheten säger, skulle partiet använda detta som ytterligare bevis på att partiets företrädare mobbas i tv.

Jag säger bara en sak: Låt oss fortsätta mobba Sverigedemokraterna. Partiet är så korkad att de inte ens förtjänar att bli tagna på allvar.

Knappast i ett program med miljonpublik.

onsdag 11 november 2009

ComHem goes YouTube

En sak som alltid har fascinerat folk är reklamfilmer.
Alla säger att de inte tittar på dem, men alla verkar har åsikter om de.
(Ungefär som Spice Girls. Alla har deras skivor, men ingen vill erkänna detta)

Alla har ju någon gång sett ICA-reklamen.
(Det är inte så konstigt eftersom det har gjorts över 400 olika avsnitt sedan 2001!)

Det roligaste just nu är inte ICA-praktikanten Jerry utan ComHems Judit & Judit.
ComHems genidrag är lika enkelt som billigt.

Man tar de roligaste YouTube avsnitten. Spelar in de med Judit & Judit och vips så har man skapat årets roligaste film.
Att den är bara 30 sekunder och sänds flera gånger varje timme känns som grädde bland jordgubbar.

Jag förstår dock inte varför ingen tv-kanal sänder hela kräkningsscenen utan bara slutet.
Ni minns ju den stackars tjejen med mensverk som kräktes mitt i sändningen.

Tack och lov så finns det smarta människor i reklambranschen också och hela den ocensurerade reklamen finns på YouTube tillsammans med orginalversioner av alla de 12 filmer man parodierar.

Roligare är så här kan man inte ha.

Mera Seinfeld



Testa dina kunskaper om Seinfeld i Expressen

Klicka här

Seinfeld Für Alle

I år är det 11 år sedan det sista avsnittet av Seinfeld sändes.

Trots att det har gått så pass lång tid och andra serier har startats och lades ner sedan dess blir jag alltid fascinerad av att serien fortfarande känns sååååå aktuell.

Kanal 5 har sänt serien under sommaren och hösten. Nu har både TV6 och TV8 tagit över serien och visar den på bästa sändningstid.

För inte så länge sedan sände TV3 serien.
Det känns som att det alltid finns någon svensk kanal som visar den.

Trots att jag har sett varje avsnitt minst fem gånger och har skaffat mig alla säsonger på DVD sitter jag som fastklistrad framför tv:n och skrattar.

Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad som gör serien så bra.
Är det figurerna eller att det serien inte har någon riktig handling...
...Det var länge sedan jag såg en serie "about nothing".

De som kommer i närheten av Seinfeld är Simpsons.
Det spelar ingen roll om du ser någon avsnitt från säsong 3 eller 17 så känns det lika kul.

Igår, innan jag skulle lägga mig, sände TV8 det roligaste avsnittet av Seinfeld av de alla - The Contest
Trots att dagen var lite stressig igår kändes alla bekymmer som bort blåsta.

Det är kanske det som gör serien så annorlunda och aktuell.
Oavsett hur du än har det så finns det alltid konstigare människor.
Även om det bara handlar om "The Real TV people".

Premär för bloggen

Då var det dags för min nya blogg

Känns lite pirrigt, men vad har jag att förlora?

Efter att ha jobbat med medier i olika omgångar tänkte jag att dela med mig mina konstigheter och tankar.

Till skillnad från många andra bloggar lovar jag att kommentera alla besökarnas kommentarer (Gud, vad det låter ogrammatiskt...!)

Framöver ska jag skriva lite om vad jag tycker om nya trender, filmer, serier och reklam. Då och då ska jag skriva lite om min förkärlek för schlager....

Så, let's go