onsdag 11 november 2009

Seinfeld Für Alle

I år är det 11 år sedan det sista avsnittet av Seinfeld sändes.

Trots att det har gått så pass lång tid och andra serier har startats och lades ner sedan dess blir jag alltid fascinerad av att serien fortfarande känns sååååå aktuell.

Kanal 5 har sänt serien under sommaren och hösten. Nu har både TV6 och TV8 tagit över serien och visar den på bästa sändningstid.

För inte så länge sedan sände TV3 serien.
Det känns som att det alltid finns någon svensk kanal som visar den.

Trots att jag har sett varje avsnitt minst fem gånger och har skaffat mig alla säsonger på DVD sitter jag som fastklistrad framför tv:n och skrattar.

Jag kan inte riktigt sätta fingret på vad som gör serien så bra.
Är det figurerna eller att det serien inte har någon riktig handling...
...Det var länge sedan jag såg en serie "about nothing".

De som kommer i närheten av Seinfeld är Simpsons.
Det spelar ingen roll om du ser någon avsnitt från säsong 3 eller 17 så känns det lika kul.

Igår, innan jag skulle lägga mig, sände TV8 det roligaste avsnittet av Seinfeld av de alla - The Contest
Trots att dagen var lite stressig igår kändes alla bekymmer som bort blåsta.

Det är kanske det som gör serien så annorlunda och aktuell.
Oavsett hur du än har det så finns det alltid konstigare människor.
Även om det bara handlar om "The Real TV people".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar