tisdag 24 november 2009

Testat Voddler idag





Har testat Voddler idag. Har fått invite från Bredbandsbolaget för flera veckor sedan, men har inte riktigt haft tid att testa tjänsten.

Första intrycket är ganska måttligt. Det saknas nya filmer och inställningar är ganska trygga att kontrollera. Men eftersom allt detta kostar inget har jag heller inga stora förväntningar.

Både SF:s och Telias liknande tjänster kostar mer pengar än att hyra i en vanlig video-butik. Och de har nya filmer.
Voddler är dock bättre genom sin entusiasm. På deras hemsida och hur programmet är uppbyggd syns tydligt att teamet skapade ett program för folket.

När allt är installerad och man har loggat in tar det ca 30 sek innan jag kan se min första film.
Även reklam ser bättre ut än i tv.

Jag hoppas att Voddler snart ska kunna visa även nyare filmer. Annars kommer folk inte vilja vänta utan skaffar filmerna på annat sätt.
Tänk er om Spotify skulle vänta flera månader på att lägga nya låtar i sin tjänst.

Med tanke på att Voddler har även äldre filmer är tjänsten prefekt för en filmentusiast som mig.

Hoppas att Voddler blir bara bättre och bättre.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar