fredag 13 november 2009

Miffon slår tillbaka



Allt började med "Napoleon Dynamite".

Få kunde ana att några år senare skulle hela Sverige älska utvecklingsstörda.
Fler och fler "vanliga" Svensson upptäcker att deras fördomar att bara för att man inte så mycket IQ så klarar man inte sig själv i livet.

Många tror att Forrest Gump var en fantasi som ALDRIG skulle kunna inträffa.

De som tror så är samma människor som hatar barn i Vellinge och vill inte se andra ungdomar från krigsländer nära sina hem.

Nu senast har ICA-Jerry skapat en debatt om det är rätt eller fel att visa utvecklingsstörda på TV.

Jag frågar bara: Why the hell not?

Bara för att människor inte syns på TV innebär inte att de inte finns. Alla har rätt till att visa sina liv om de vill. Det finns redan mängder med bloggar av och om utvecklingsstörda så varför inte visa dessa människor på TV.

I söndags sände SR P4 sitt nya program Miffo-Radio. Ett helt program om och av utvecklingsstörda reportrar.

Hela landet älskade "En annan del av Köping" så varför inte älska Miffo.Radio?

Miffo is the new sexy

Jag skulle kunna tänka mig att se fler program om människor med utvecklingsstörning. Det skadar inte mig. De som störs av detta är rasistiska hockey-fruar från Vellinge som inte ser världen utanför sin trädgård.

Nu ska jag lyssna på Miffo-Radio igen för att må bättre denna fredag den 13:e



Heja Jerry

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar