fredag 27 november 2009

Rolig sökning bland tidningar




Denna nyhet gäller endast de som bor i Östergötland, men kan vara rolig för er alla andra också.

Har man ett bibliotekskort kan man numera söka gratis bland hundratals tidningar.
Det roliga är att det går att söka artiklar så långt i tiden som 1945!

Precis som alla andra, det första jag sökte var mitt egen namn. (Alla som säger att de aldrig har googlat sitt namn ljuger)

Jag fick en träff från 1998 och en artikel i Göteborgs Posten. Den handlar om konstiga mail jag fick från en journalist på Aftonbladet där hon kallade mig för kapitalistsvin.

Faktum är att jag har helt och hållet glömt bort händelsen, som då fick ganska stor uppmärksamhet.

Det går förstås att söka efter andra saker också. Fast det är inte lika roligt. hi hi hi

Mediearkivet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar