onsdag 19 maj 2010

En blogg blir två



Efter några månader sedan jag startade bloggen kom jag till insikt att det är dags för lite förändringar.

Jag hade ibland svårt att hålla min proffesionella journalistiska arbete på bloggen ifrån de mer roande inläggen om reklam och marknadsföring.
Därför är det dags för blogg nummer två.

Mediesnackis kommer i fortsättningen att handla om trender och roliga insikter i reklamens -och mediernas värld

Mediekritiken är en ny blogg som enbart handlar om journalisternas arbete. Låt er inte luras av bloggens namn. Jag ska inte bara kritisera utan även beröra andra askpekter i det journalistiska arbetetet.

Bland ämnen jag ska beröra i början är TV4:s samarbete med Sverigedemokraterna. Hur Sveriges Radio arbetar med debattprogram och hur Uppdrag Granskning tar fram fakta i sina reportage.

Ibörjan av juni är det dags att starata bloggen. Samtidigt kommer även denna blogg få en nystart. Därför har det varit lite fattigt med inläggen på sista tiden. Dags för nystart. Kalla det Mediesnackis 2.0.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar